Тема 1. В гостях у пісні.
|
1
|
Кличе, зве дзвіночок нас
|
Правила слухання музики та співу.
Поняття про музичну форму
|
Пісні про школу
|
«Поспішай до школи», муз. В. Лепешка,
сл. В. Зінченка
|
|
2
|
Казка про трьох китів
|
Пісня, танець, марш – головні музичні жанри.
Реприза
|
Д. Кабалевський. «Три кити»
|
«Кашалотик»,
муз. Р. Паулса,
сл. І. Рєзника
|
|
3
|
Запрошує пісенний кит
|
Пісня та її ознаки.
Пісенність.
Куплетна форма
|
Ф. Шуберт. «У путь», «Форель»
|
«Як складається пісенька?»
муз. О. Антоняка,
сл. А. Орел
|
|
4
|
Творці та виконавці пісні
|
Народні та композиторські пісні. Обробка народної пісні.
Співочі голоси (сопрано, аль, тенор, бас) і ансамблі (дует, тріо, квартет)
|
Українська народна пісня «Діду мій, дударику» в обр. М. Леонтовича.
Українські народні пісні у виконанні різних голосів (попурі)
|
«Діду мій, дударику»,
українська народна пісня (мелодія).
«Пісенька горобчика»
муз. З. Компанійця,
сл. П. Синявського
|
|
5
|
Країна співучих мелодій
|
Основні види пісень.
Пісня без слів.
Вокаліз
|
Ф. Мендельсон. «Пісня без слів»
|
«Любитель-рибалка»,
муз. М.Старокадомського,
сл. А. Барто
|
|
6
|
Мелодія – основа пісні
|
Мелодія як основа пісенності
|
Е. Гріг. «Ранок»
П. Чайковський. «Осіння пісня»
|
Е. Гріг. «Ранок» (мелодія).
«Осінь», муз. О. Зозулі, сл. К. Перелісної
|
|
7
|
Підсумковий урок
|
«10 завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Виконання поспівок та пісень за вибором, музично-дидактичні ігри
|
|
8
|
Резервний
урок
|
Узагальнення та коригування знань, умінь і навичок
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Різні види музично-творчої діяльності за вибором
|
|
9
|
Головна пісня держави
|
Гімн, державний гімн
|
«Державний гімн України», муз.
М. Вербицького,
сл. П. Чубинського
|
«Україна»,
муз. М. Ведмедері,
сл. Н. Іванюк
|
|
10
|
Пісні рідного краю
|
Види українських народних пісень.
Пастораль
|
В. Косенко. «Пасторальна»
|
«Барви рідної землі»,
муз. О. Злотника,
сл. О. Вратарьова
|
|
11
|
Найперша пісня
|
Колискова у вокальній та інструментальній музиці.
Легато
|
В. Косенко. «Колискова»
|
«Ой ходить сон»,
українська народна пісня.
«Колискова школі»,
муз. і сл. О. Лобової
|
|
12
|
Пісні народної слави
|
Кобзарська творчість.
Дума.
Козацькі пісні. Варіації
|
М. Лисенко. «Дума кобзаря» з опери «Тарас Бульба»
М. Різоль. Варіації на тему української народної пісні «Їхав козак за Дунай»
|
«Їхав козак за Дунай»,
українська народна пісня
|
|
13
|
Коли пісня жартує
|
Жартівливі пісні, частівки
|
Р. Щедрін. «Пустотливі частівки»
|
«Грицю, Грицю, до роботи»,
українська народна жартівлива пісня
|
|
14
|
Пісенний календар
|
Календарно-обрядові пісні.
Колядки й щедрівки
|
українські народні колядки та щедрівки
|
«Ой, щедрівко»,
муз. І. Островерхого,
сл. В. Кленца.
«Вітаємо з Різдвом»,
муз. С. Ткачука,
сл. Л. Вахняк
|
|
15
|
Підсумковий урок
|
«10 завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Виконання поспівок та пісень за вибором, музично-дидактичні ігри
|
|
16
|
Резервний
урок
|
Узагальнення, поглиблення та коригування знань, умінь і навичок
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Різні види музично-творчої діяльності за вибором; концертне виконання пісень
|
|
Тема 2. Запрошують танець і марш
|
17
|
Як крокує музика
|
Музичний метр, сильні та слабкі долі.
Дводольний і тридольний метри.
Метроритм
|
П. Чайковський. «Вальс сніжинок», «Марш» із балету «Лускунчик»
|
«Чому ведмідь взимку спить»,
муз. Л. Кніпера,
сл. О. Коваленкова
|
|
18
|
Країна Загадкових Ритмів
|
Танець, танцювальна музика.
Поняття про музичний розмір.
|
Е. Гріг.
«Танець ельфів», «Похід гномів»
|
«Танок»,
українська народна пісня.
«Чобітки мої червоні»,
муз. і сл. А. Житкевича
|
|
19
|
Танцювальні ритми України
|
Народні танці. Танці українського народу (гопак, козачок, метелиця, аркан, коломийка, шумка).
Поняття про тактування
|
«Козачок» з Симфонії невідомого автора початку ХІХ ст.
М. Мусоргський. «Гопак» (з опери «Сорочинський ярмарок»)
«Метелиця», укр. народний танець
|
«Гарний танець гопачок»,
українська народна пісня.
«А метелиця»,
муз. О. Зозулі,
сл. В. Ярмуша
|
|
20
|
Царство народних танців
|
Танцювальна музика різних народів.
Лезгинка, полька.
|
М. Глинка. «Лезгинка» (з опери «Руслан і Людмила»)
«Полька», чеський народний танець
|
«Дід Андрій»,
румунська народна пісня.
«Полька»,
чеська народна пісня
|
|
21
|
Царство бальних танців
|
Бальні танці.
Менует, вальс, мазурка, полонез.
Загальне уявлення про латиноамериканські танці.
|
Менует і вальс на вибір
«Мазурка», польський народний танець
Ф. Шопен. «Полонез» ля мажор
Попурі – танці Латинської Америки (самба, румба, джайв, пасодобль, ча-ча-ча)
|
«Зозуля»,
польська народна пісня
|
|
22
|
Чарівний світ балету
|
Балет. Класичний танець як основа балету.
Дво- та тричастинна форми.
Кадриль
|
П. Чайковський. «Танець маленьких лебедів» (з балету «Лебедине озеро»), «Вальс квітів» (з балету «Лускунчик»)
«Кадриль», російський народний танець
|
«У кожного свій музичний інструмент»,
естонська народна пісня
|
|
23
|
Танець плюс пісня
|
Пісня-танець.
Камаринська, бариня, бульба
|
П. Чайковський. «Камаринська» (з «Дитячого альбому»)
Російська бариня та білоруська бульба
|
«Подоляночка»,
українська народна пісня
|
|
24
|
Танцювальний карнавал
|
Танцювальна музика (узагальнення)
|
Фрагменти прослуханих раніше і невідомих дітям танців (попурі)
Сучасна танцювальна музика для дітей
|
«Матусю рідненька»,
муз. В. Гребенюка, сл. Л. Височин
|
|
25
|
Підсумковий урок
|
Виконання комплексу «10 завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Виконання поспівок та пісень за вибором, музично-дидактичні ігри
|
|
26
|
Резервний
урок
|
Уузагальнення, поглиблення та коригування знань, умінь і навичок
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Різні види музично-творчої діяльності за вибором;
концертне виконання пісень
|
|
27
|
Країна Чітких Кроків
|
Марш. Маршова музика.
Пунктирний ритм
|
Д. Кабалевський.
«Три варіанти маршу»
|
«Раз, два, три, чотири»,
українська народна лічилка.
«Пісня про барабанщика»,
муз. Р. Рустамова, сл. В. Товаркова
|
|
28
|
Музика мужніх людей
|
Виникнення маршу. Марш як основний жанр воєнної музики.
Пісня-марш.
|
Ф. Шуберт.
«Воєнний марш»
О. Александров. «Священна війна»
С. Чарнецький. «Ой у лузі червона калина»
В. Бєлий. «Орлятко» (фрагмент)
|
«Гей, розвивайся, дуб зелененький»,
українська народна пісня
|
|
29
|
Марші української землі
|
Марші у народній і професійній музиці України
|
Є. Адамцевич. «Запорозький марш»
Українська народна пісня «Засвіт встали козаченьки»
П. Майборода. «Марш»
|
«Гей, там на горі Січ іде»,
стрілецька пісня
|
|
30
|
Парад маршів
|
Основні види маршів.
Маршовість
|
Ф. Мендельсон. «Весільний марш»
М. Блантер. «Футбольний марш»
|
«Семеро гномів»,
муз. і сл.
А. Житкевича
|
|
31
|
Марш на театральній сцені
|
Маршова музика в опері й балеті
|
Ж. Бізе. «Марш тореадора»
М. Глинка. «Марш Чорномора»
|
«А вже весна»,
українська народна пісня в обр.
М. Лисенка
|
|
32
|
Карта Країни Маршів
|
Розмаїття маршової музики (узагальнення).
Концертний марш. Рондо
|
В. А. Моцарт. «Турецький марш»
|
«Вийшли в поле косарі»,
українська народна пісня
|
|
33
|
Музичні кити відкривають кордони
|
Пісня, танець і марш як основа музики (узагальнення).
Поєднання різних типів музики.
|
Р. Щедрін. «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох» (з балету «Горбоконик»)
|
«Дружать діти всіх країв», муз. Д. Львова-Компанійця,
сл. В. Вікторова.
«Лине музика літа»,
муз. і сл. О. Лобової
|
|
34
|
Підсумковий урок
|
«10 завдань для перевірки знань»
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Виконання поспівок та пісень за вибором, музично-дидактичні ігри
|
|
35
|
Резервний
урок
|
Узагальнення, поглиблення та коригування знань, умінь і навичок
|
Слухання музичних творів за вибором учителя та учнів
|
Різні види музично-творчої діяльності за вибором; концертне виконання пісень
|
|